Complicaţii asociate varicelor: Ce trebuie să ştii despre ulcerul varicos

Ulcerele desemnează nişte întrruperi ale stratului celular care formează anumite suprafeţe. Acestea pot apărea pe orice zonă a corpului, având diferite cauze. Ulcerele îşi fac apariţia în momentul în care pielea descompusă permite bacteriilor şi aerului să pătrundă în ţesutul de bază. Forma ulcerelor este de răni deschise sau cruste, zona înconjurătoare fiind umflată şi înroşită. Iată tot ce ai nevoie să ştii despre ulcerul varicos, o complicaţie ce poate surveni în urma varicelor:

Simptomele ulcerului varicos

Simptomele asociate unui ulcer varicos la picior sunt cauzate de sângele care nu mai circulă prin vene într-un mod corespunzător, condiţie numită insuficienţă venoasă. Aceste simptome includ următoarele:

Cauzele apariţiei ulcerului varicos

Acestea nu reprezintă o problemă a pielii în sine, ci, mai degrabă, o problemă a alimentării cu sânge a acesteia. Aşadar, prevenirea sau tratamentul ulcerelor varicoase ar trebui să se concentreze pe corectarea cauzei principale.

Ulcerul poate apărea drept urmare a unei proaste circulaţii, fiind asociat cu tulburări ale circulaţiei sanguine cauzate de diabet, hipertensiune arterială sau artrită reumatoidă.

Ulcerele varicoase mai pot fi agravate de infecţii virale sau bacteriene, putând fi asociate cu eczeme. Acestea mai sunt corelate, deseori, cu depresia sau cu un sistem imunitar sensibil cauzat de:

Diagnosticarea ulcerului varicos

Diagnosticul se pune pe baza simptomelor, a localizării şi a modului în care se prezintă pielea din jurul zonei ulcerate. De asemenea, este nevoie de istoria medicală a pacientului, de un examen fizic amănunţit şi de teste de laborator (RMN, raze X, studii neinvazive vasculare) în vederea stabilirii unui tratament.

Tratamentele ulcerului varicos

Acestea ar trebui să includă următoarele:

Tratamentul depinde într-o mare măsură de factorii care au determinat ulcerul varicos. Odată ce cauzele sunt sub control, ulcerele varicoase ar trebui să se vindece de la sine. Cât timp nu există vreo boală arterială, ulcerul varicos se va vindeca prin tratamente cu pansamente sau compresii. Dacă ulcerul varicos are drept cauză o boală de bază precum rigidizarea arterelor este esenţial ca aceasta să fie tratată. Ulcerele varicoase tind să reapară la oamenii vârstnici, necesitând ani de tratament.

Prevenţia ulcerului varicos

Important

*Informațiile prezentate pe pagină au caracter orientativ. Rezultatele intervențiilor variază de la o persoană la alta în funcție de sex, vârstă, condiția fizică etc. Veți primi o explicație detaliată, personalizată, privind beneficiile și riscurile intervenției în urma consultației cu Dr. Marius Fodor.