alimentatie sanatoasa

Adolescenții care sar peste micul dejun manifestǎ un risc crescut de a dezvolta obezitate

obezitate copii, alimentatie

O lucrare recentǎ care a fost publicată în Scientific Reports descrie modul în care cercetătorii afiliați la Universitatea de Medicină din São Paulo (FM-USP) din Brazilia și colegii din instituțiile din Europa au evaluat diverse comportamente care au dus la creșterea în greutate la adolescenți.

Este extrem de important de subliniat faptul cǎ obezitatea din copilărie poate favoriza apariția prematură a problemelor de sănătate, cum ar fi diabetul de tip 2 și bolile cardiovasculare.

Principala constatare ȋn urma acestor studii recente constă în faptul că eliminarea micului dejun, un obicei care este obișnuit în rândul adolescenților și nu numai, se corelează direct cu creșterea circumferinței taliei și cu indicele de masă corporală în această grupă de vârstă.

Este important de știut cǎ acest obicei extrem de nesǎnǎtos poate conduce la o dietă dezchilibrată și la alte comportamente nesănătoase. Toate acestea vor face ca adolescenții sǎ devinǎ vulnerabili la creșterea în greutate și, ȋn final, la instalarea obezitǎții.

Poate gǎtitul acasǎ sprijini lupta contra obezitǎții?

almentatie sanatoasa, gǎtitul acasǎ pentru limitarea alimentelor procesate

Potrivit cercetǎrilor, s-a demonstrat faptul cǎ pentru foarte multe familii care au timpul limitat și finanțele la fel, evitarea alimentelor procesate nu este chiar cea mai realistǎ opțiune, deocamdatǎ.

O mulțime de experți ȋn nutriție ȋnvinovǎțesc alimentele procesate pentru epidemia de obezitate din ȋntreaga lume. Aceștia sugereazǎ cǎ prepararea alimentelor acasǎ ar putea ajuta ȋn aceastǎ luptǎ cu obezitattea și supraponderea.

Obstacole diverse ȋmpiedicǎ unele familii sǎ trǎiascǎ sǎnǎtos

Pe de altǎ parte, unii cercetători se împotrivesc acestei idei, argumentând că aceasta simplifică mult prea mult obstacolele cu care se confruntă familiile sărace și cele de clasă mijlocie.

Argumentele ȋmpotriva alimentelor procesate sunt tot mai puternice. De pildǎ, o mulțime de studii efectuate recent au adus noi dovezi cum că aceste alimente, care sunt încărcate cu sare, zahăr, grăsimi și aditivi chimici, conduc la o creștere a riscului pentru obezitate și boli cronice.

Experții de la Institutul Național de Sǎnǎtate din SUA au descoperit cǎ oamenii consumǎ mai multe calorii și au acumulat mai mult exces de greutate din dietele bazate pe alimentele ultra-procesate cum sunt dulciurile, sucurile carbogazoase, produsele de patiseries, chipsurile din cartofi, conservele și carnea prelucratǎ.

11 modalităţi eficiente de a elimina grăsimea de pe burtă

11 modalităţi eficiente de a elimina grăsimea de pe burtă

Vin Sărbătorile Pascale şi am intrat cu toţii în febra pregătirii mesei de paște. Poate am uitat de planurile de an nou cu dorinţe proaspete şi fără „bagaje” negative din anul precendent, însă, este foarte posibil să fi rămas totuşi ceva din iarnă şi anume un strat considerabil de grăsime, în special în zona abdominală. După o perioadă de "hibernare", cu mai puțină mișcare de regulă, acest lucru este foarte comun, însă este bine de ştiut faptul că există şi câteva recomandări eficiente pentru eliminarea startului de grăsime din zona abdominală.

Este destul de dificil să pierzi excesul de greutate doar dintr-o anumită parte a corpului, însă eliminarea excesului de kilograme va atrage după sine eliminarea stratului nedorit de grăsime de pe burtă. Iată care sunt, potrivit experţilor, aceste sfaturi.

1. Consumă vitamine şi minerale

Consumă carbohidraţi complecşi precum fructe, cartofi dulci, cereale intergale, nuci, legume, proteine slabe, grăsimi sănătoase şi seminţe. Toate acestea sunt pline de vitamine şi minerale perfecte pentru sănătatea ta.

2. Mese bazate pe plante şi legume

Este indicat consumul meselor cu multe legume fiindcă acestea au un conţinut crescut de fibre, iar studiile au demonstrat că dietele bazate pe fibre, cereale integrale, soia, seminţe şi nuci reduc riscul de a avea o circumferinţă mult prea mare a taliei.

Atenţie: un somn neliniştit sau insuficient poate atrage după sine consumul a unei cantităţi mai mare de alimente a doua zi

somn neliniştit consumul mai mare de alimente

În cazul în care nu ai dormit prea bine noaptea anterioară, azi s-ar putea să mănânci prea mult. Aceasta este concluzia unor cercetători, în urma unor investigaţii privind legătura dintre calitatea somnului şi alimentaţie.

Specialiştii au studiat un număr de 172 de participanţi în cadrul a 11 studii legate de calitatea somnului. Design-ul studiilor a fost unul diferit, însă a testat participanţii după o noapte de somn neodihnitor care a durat circa 4 ore, iar apoi, după  o noapte de odihnă optimă.

În ziua următoare, participanţilor le-a fost oferit micul dejun sub formă de bufet suedez. Au fost, de asemenea, şi mese prgramate pentru mai târziu în acea zi. Specialiştii au urmărit concumul de calorii şi consumul energetic al participanţilor la studiu.

Analizele au dezvăluit lucruri destul de interesante. Rezultatele au fost publicate în Jurnalul European de Nutriţie Clinică şi au demonstrat faptul că o noapte de somn prea puţin a condus la urmatorul efect: persoanele în cauză au consumat cu 365 de calorii în plus în ziua următoare, faţă de zilele care au urmat după nopţi cu somn odihnitor şi cu o durată optimă. Acest număr de calorii echivalează cu o porţie de cartofi prăjiţi sau cu o prajitură. Persoanele care nu au avut cel mai odihnitor somn au consumat de asemenea, mai multe grăsimi şi mai puţine proteine.

Persoanele care suferă de obezitate necesita grijă sporită pe perioada verii

obezitatea grija sporita vara

Având în vedere faptul că vacanţa de vară este aproape, pacienţilor cu suprapondere şi celor care suferă de obezitate este recomandat să li se ofere o grijă specială de către medicii primari sau medicii de familie. Este vorba de instruirea acestora privind diverse paliere ale problemelor de sănătate cu care se confruntă.

Persoanele supraponderale sau obeze manifestă riscuri crescute pentru leşin, în caz de temperaturi foarte ridicate

Stratul de grăsime îngreunează foarte mult capacitatea corpului de a disipa căldura sau chiar capacitatea unei persoane de a se muta din zona lovită de razele arzătoare ale soarelui într-un loc ferit, umbros şi răcoros. Dacă mai adăugăm la acestea şi deshidratarea severă provocată de diabetul care, de foarte multe ori, este o condiţie de sănătate asociată obezităţii, rezultatele pot fi unele devastatoare.

Cadrele de sănătate adaugă, de regulă, obezitatea ca factor major de risc pentru afecţiunile de sănătate provocate de căldura prea mare. Însă, pe de altă parte, de regulă, medicii se concentrează mai mult pe evidenţierea pericolelor la care sunt expuşi copiii, persoanele cu vârste înaintate sau cele izolate din punct de vedere social. Potrivit oficialilor, acestea sunt persoanele care manifestă riscurile cele mai mari de accident vascular cerebral provocat de căldură.

Programul cu cinci mese zilnice regulate este asociat cu un risc redus de dezvoltare a obezităţii

5 mese zilnice regulate risc redus de dezvoltare a obezităţii

Consumând zilnic cinci mese la ore regulate, putem preveni supraponderea şi apariţia obezităţii.

Conform cercetărilor efectuate în cadrul unui studiu finlandez cu aproximativ 4000 de participanţi, urmarea unui tipar de câte cinci mese zilnice consumate la aceleaşi ore poate preveni apariţia obezităţii în cazul adolescenţilor.

Consumând cinci mese în fiecare zi, micul dejun, prânzul, cina şi două gustări, chiar şi persoanele cu predispoziţie genetică pentru obezitate nu au avut un IMC mai mare decât cel normal, în urma studiului.

Colectarea informaţiilor legate de participanţii la studiu a început din stadiul prenatal, apoi participanţii au fost urmăriţi până la vârsta de 16 ani. Scopul studiul a constat în identificarea factorilor de risc timpurii asociaţi cu dezvoltarea obezităţii, în investigarea asocierilor frecvenţei meselor zilnice cu obezitatea şi cu sindromul metabolic şi examinarea felului în care frecvenţa meselor zilnice ar putea modifica efectele genetice legate de obezitate.

Tulburările de alimentaţie şi perioada Sărbătorilor

Tulburările de alimentaţie şi perioada Sărbătorilor

Iată câteva sfaturi pentru persoanele care suferă de diverse tulburări de alimentaţie (anorexie, bulimie, etc.), astfel încât şi acestea să se poată bucura de liniştea Sărbătorilor de iarnă.

Crăciunul este mai mult decât o sărbătoare culinară !

Este important de conştientizat faptul că sărbătoarea Crăciunului nu este una care gravitează în jurul mâncării. Într-adevar, masa festivă este nelipsită din orice familie, însă nu aceasta reprezintă scopul principal al acestei perioade.

Persoanele care se simt îngrijorate şi stresate de subiectul alimentaţie, din cauza unor tulburări alimentare pe care le au, ar trebui să nu se concentreze pe astfel de subiecte. Distragerea atenţiei de la acestea poate fi făcută prin înlocuirea sentimentelor de vinovăţie sau agitaţie cu întâlniri cu prietenii şi familia, plimbări, adunări şi jocuri de societate, pregătirea cadourilor de Crăciun sau reluarea comunicării cu rude sau prieteni cu care nu au mai vorbit demult.

În perioada Crăciunului, este uşor să devenim învăluiţi de viaţa casnică, în familie, lucru care pentru persoanele cu anumite probleme, poate deveni de-a dreptul claustrofobic şi stresant, chiar dacă, în alte condiţii, nu ar fi astfel. Menţinerea contactului cu exteriorul este esenţială, din acest motiv.

Negocierile cu familia şi prietenii

Metode simple de prevenţie a obezităţii

Prevenţia obezităţii este mult mai uşoară decât tratamentul bolii. Iată câteva sfaturi pentru o alimentaţie sănătoasă care poate preveni apariţia obezităţii:

Consultarea unui calculator IMC (Indice de masa corporală)

Indicele de masă corporală stabileşte grupa de greutate în care se situează o persoană, putând fi utiliat în vederea calculării numărului de kilograme care trebuie acumulate sau eliminate, în funcţie de înălţime pentru atingerea greutăţii ideale. Această metodă este cea mai răspândită în vederea analizării gradului de obezitate, reprezentând raportul bazat pe greutatea şi înălţimea fiecărei persoane. Este indicată utilizarea acestui tip de calculator pentru a afla dacă suntem supraponderali şi pentru a vedea câte kilograme în plus trebuie să eliminăm, dacă este cazul.

Subscribe to alimentatie sanatoasa