chirurge vasculara

Cum ne ferim de tromboza venoasă profundă?

picioare cu papuci tromboza venoasa profund TVP

Carantinarea din cauza noului coronavirus a adus o mulţime de provocări pentru întreaga lume şi se pare că aceasta poate cauza o creştere a riscului pentru a dezvolta tromboză venoasă profundă.

Experţii din Marea Britanie au afirmat faptul că, la debutul carantinării persoanelor, a fost îngrijorător faptul că există o creştere a cazurilor de TVP din cauza faptului că multe persoane cu probleme de circulaţie au stat acasă perioade de timp îndelungate şi au fost mai inactive.

Deși persoanele care au norocul să trăiască în mediul rural, cu grădini mari au putut avea parte de spațiu suficient pentru a se mişca la aer curat sau chiar pentru a face exerciţii fizice, o mulțime de oameni din orașe au avut foarte puțin acces la locuri sigure pentru a merge pe jos în timpul carantinei, iar acest lucru a înrăutăţit situaţia persoanelor care suferă de varice şi alte afecţiuni circulatorii.

Trombonza venoasă profundă

TVP este o afecțiune care poate fi cauzată de vene varicoase ce nu sunt tratate, astfel determinând dezvoltarea unui cheag de sânge într-o venă profundă, de obicei la nivelul piciorului.

Experţii în chirurgia vasculară au identificat problemele de sănătate post-carantina coronavirus

varicele miscare stres dupa carantina coronavirus

Experţii în chirurgie vasculară din SUA tocmai au raportat impactul asupra sănătăţii pe care carantina l-a avut, în special pentru persoanele vârstnice. Societatea pentru chirurgie vasculară (SVS) a discutat cu chirurgii şi a dezvăluit concluziile în urma discuţiilor, dar şi unele soluţii pentru pacienţii cu boli vasculare.

Lipsa de activitate trebuie înlocuită cu exerciţii fizice şi mişcare în aer liber

Lipsa de activitate a fost o problemă majoră pe perioada carantinei, mai ales pentru persoanele vârstnice şi pacienţii care au varice asociate cu umflături cronice la nivelul picioarelor.

Tromboza vasculară (coagularea arterială și venoasă) este o problemă serioasă la pacienții identificaţi cu COVID-19, de asemenea. La noi în ţară, restricţiile sunt încet ridicate şi este importantă integrarea activităţii fizice în viaţa de zi cu zi.

Medicii şi chirurgii recomandă mişcarea în aer liber sau în interior pentru că aceasta ajută la menţinerea tonusului muscular. Pe perioada carantinei, majoritatea oamenilor au stat în case, ceea ce ar fi putut agrava starea sănătăţii vasculare – dacă se observă acest lucru, se recomandă vizita urgentă la medicul de specialitate.

Posibile complicaţii ale hemoroizilor (2): Tromboza hemoroidală

tromboya hemoroidala tratament hemoroizi

Tromboza hemoroidală desemnează formarea unui cheag de sânge în interiorul unei vene hemoroidale care va trebui evacuat, prin intermediul unei rectoragii, în cazul în care nu se va retrage spontan.

Ce este tromboza hemoroidală?

Afecţiunea reprezintă o tumefiere foarte dureroasă, apărută spontan sau în urma constipaţiei şi conţine sânge închegat.

Condiţia descrie acutizarea hemoroizilor cronici, hemoroizii acuţi reprezentând strangularea/trombozarea nodulilor hemoroidali. Boala hemoroidală acută se manifestă prin dureri în regiunea anală şi a perineului, prin întărirea şi mărirea hemoroizilor şi prin apariţia unei senzaţii acute de corp străin, de asemenea, prin creşterea temperaturii.

Stadiile manifestării bolii hemoroidale acute

Tromboza lipsită de un proces inflamator

Nodulii hemoroidali externi au dimensiuni destul de reduse, o consistenţă elastică, iar, la atingere, durerea este una moderată. Simptomatologia care însoţeşte tromboza fără proces de inflamaţie mai include senzaţii de mâncărime şi arsuri care devin mai intense la defecaţie. În regiunea din jurul orificiului anal, se mai poate observa roşeaţă şi edem.

Subscribe to chirurge vasculara