Chirurgie laparoscopica

Obezitatea infantilă, diabetul şi afecţiunile cardiace

Obezitatea infantilă poate determina declanşarea diabetului şi aparitia afecţiunilor cardiace, în cazul celor mici. Iată ce trebuie să ştii despre legătura dintre aceste afecţiuni:

Obezitatea este considerata „boala secolului modern”, devenind un pericol din ce în ce mai pronunţat, în ultimii ani. De pildă, în lume există aproximativ un miliard de persoane supraponderale, circa 300 de milioane dintre acestea fiind diagnosticate cu obezitate. În prezent, în România, aproximativ 30% din populaţie este afectată de obezitate, persoanele cele mai victimizate de această afecţiune fiind cele cu vârsta cuprinsă între 15 şi 64 de ani. Un fapt alarmant este şi acela că creşterea în greutate progresează în rândul copiilor cu vârste sub 5 ani, numărul lor crescând, în ultima decadă, cu circa 18%.

Chirurgia obezităţii: Ce trebuie să ştii despre plicatura gastrică laparoscopică

Iată tot ce trebuie să ştii despre procedura numită plicatura marii curburi gastrice efectuată pe cale laparoscopică:

Ce este plicatura gastrică laparoscopică?

Plicatura marii curburi gastrice efectuată pe cale laparoscopică reprezintă un procedeu restrictiv din domeniul chirurgiei bariatrice care implică reducerea dimensiunilor stomacului, fară secţionarea acestuia sau implantarea unor corpuri străine. Intervenţia va avea drept efect limitarea cantităţilor de alimente ingerate. Practic, micşorarea stomacului se va face prin intermediul unei foldări a marii curburi stomacale spre interior, fiind utilizate suturi continue cu fire neresorbabile.

Operaţia va implica realizarea unui număr de cinci sau şase incizii de mărime mică la nivelul abdomenului în vederea efectuării procedurii, fiind utilizată o cameră video şi, totodată, nişte instrumente lungi care vor fi plasate prin aceste mici incizii.

Relaţia de interdependenţă dintre obezitate şi depresie

Persoanele care suferă de obezitate prezintă un risc foarte crescut de a fi afectate, totodată, de depresie, iar cele care sunt afectate de depresie, manifestă un risc mai mare de a deveni obeze. Cercetările în domeniu au demonstrat faptul că între cele două afecţiuni există o puternică legătură de reciprocitate.

Deşi este evident faptul că nu toate persoanele afectate de obezitate se vor îmbolnăvi de depresie şi, pe de altă parte, nu toţi indivizii depresivi vor ajunge să fie afectaţi de obezitate, relaţia dintre cele doua afecţiuni a devenit una incontestabila, după cum au demonstrat studiile şi cercetările recente.

Obezitatea infantilă şi factorii determinanţi ai acesteia

Obezitatea infantilă poate fi determinată de la vârsta de 5 ani, după cum arată studiile de specialitate. Iată ce trebuie să ştii despre aceasta şi despre factorii care influenţează afecţiunea în cazul celor mici:

Procesul de dezvoltare a obezităţii la copii poate fi observat încă de la grădiniţă, potrivit cercetărilor publicate recent în revista americană New England Journal of Medicine. Mai mult de jumătate din participanţii la studiu, majoritatea, adolescenţi de 14 ani, sufereau de obezitate de la vârsta de aproximativ 5 ani.

În urma studiului, s-a mai demonstrat faptul că riscul de dezvoltare a obezităţii la copiii până în clasa a patra este mai mare de patru ori pentru micuţii care au fost supraponderali în perioada grădiniţei, decât cei care au avut o greutate situată în limitele normale.

Herniile abdominale: Metode de tratament

Herniile abdominale sunt foarte uşor de diagnosticat prin intermediul examenului fizic, sacul herniar transmiţând un impuls palpabil în momentul în care pacientul tuşeşte sau face vreun efort puternic. Acele hernii care nu pot fi diagnosticate prin examen clinic, vor putea fi depistate cu ajutorul computerului tomograf, herniografiei, ecografiei şi a rezonanţei magnetice.

Iată ce trebuie să ştii despre tratamentele herniilor peretelui abdominal, posibilele complicaţii care pot apărea şi recuperarea după tratament.

Complicaţiile herniilor

Herniile abdominale evoluează foarte rapid, putând ajunge la dimensiuni foarte mari. Complicaţiile care pot apărea în urma acestora pot avea riscuri vitale.

Cea mai frecventă dintre acestea este legată de ireductibilitatea herniei, condiţie care poate îmbrăca două forme:

Herniile şi eventraţiile: cauze, simptome şi diagnosticare

Herniile reprezintă exteriorizările unor organe din cavitatea abdominală prin nişte zone slabe ale peretelui abdominal, pe partea joasă a abdomenului, în canalul inghinal sau la nivelul scrotului. Cele care apar în urma intervenţiilor chirurgicale clasice care au implicat tăieturi de dimensiuni mari la nivelul abdomenului se numesc eventraţii. Zonele acestea sunt afectate de inciziile chirurgicale, fiind predispuse la apariţia unor formaţiuni herniare. Iată ce trebuie să ştii despre toate acestea:

Tratament pentru obezitate: indicaţiile şi beneficiile operaţiei de bypass gastric

Tratamentul modern pentru pacienţii care suferă de obezitate morbidă este reprezentat de operaţiile chirurgicale. Acestea includ soluţii minim invazive, cum ar fi bypass-ul gastric, procedură care determină reducerea volumului stomacului, având ca efect o reducere drastică a greutăţii şi a comorbidităţilor medicale.

Avantajele procedurilor chirurgicale minim invazive

În cadrul intervenţiilor chirurgicale minim invazive, operaţiile se efectuează cu sprijinul tehnologiilor de ultimă oră, fără efectuarea unor incizii mari pe corp. Acest tip de operaţii le oferă pacienţilor foarte multe beneficii, spre deosebire de tehnicile tradiţionale chirurgicale.

Pentru foarte multe proceduri chirurgicale, inclusiv cele din categoria chirurgiei estetice, metodele s-au îndepărtat de chirurgia tradiţională, migrând înspre tehnici mai puţin invazive. Chirurgia minim invazivă foloseşte instrumente chirurgicale special create care permit chirurgilor efectuarea operaţiilor cu incizii foarte mici.

Tratamentul tiroidei și al paratiroidei

De-a lungul timpului, constatăm că organismul nostru nu mai funcționează optim, așa cum ar trebui. Panicați, ne alertăm și dăm fuga la medic, să caute ceea ce nu întotdeauna există și în urma investigațiilor medicale, adesea fiind doar o dovadă concretă a paranoiei noastre. Totuși, pentru a fi siguri, pentru a nu avea păreri de rău mai apoi, este indicat ca, ori de câte ori avem vreo suspiciune, să mergem să ni se confirme, respectiv să se infirme, acolo unde este cazul. Doar medicii specialiști se pot pronunța într-un sens sau într-altul și, de multe ori, opinia doar a unuia dintre ei nu este suficientă.

Subscribe to Chirurgie laparoscopica