Chirurgie vasculara

Posibile complicaţii ale hemoroizilor (3): Prolapsul hemoroidal

prolaps hemoroidal tratament

Prolapsul hemoroidal reprezintă alunecarea hemoroidului intern prin anus, în exterior, şi este una dintre cele mai neplăcute complicaţii ale bolii hemoroidale. Iată tot ce trebuie să ştii despre aceasta:

Simptomatologie

Prolapsul hemoroidal se manifestă diferit, pentru fiecare stadiu al afecţiunii:

• Hemoroizii de gradul II se pot retrage în absenţa vreunei intervenţii.
  • Hemoroizii de gradul III se pot împinge în anus.
  • Hemoroizii de gradul IV rămân în exterior, fără a putea fi introduşi în anus.
  • Există şi cazurile extreme, când hemoroizii de gradul IV prolapsaţi vor deveni strangulaţi sau trombozaţi.

Simptomatologia prolapsului mai poate include şi senzaţia de arsură sau mâncărime, sângerare, dureri puternice, toate acestea fiind cauzate de masa de ţesut inflamat care este externalizată.

Alte simptome presupun sânge de culoare roşie în scaun sau pe hârtia igienică, iar alteori incapacitatea de finalizare a mişcărilor intestinale.

Cauzele prolapsului hemoroidal

Cauzele afecţiunii implică încordarea din timpul tranzitului (provocată de diaree sau de constipaţie), sarcina, obezitatea, hipertensiunea arterială sau fumatul.

Încordarea din timpul eliminării scaunului cauzează tensionarea pereţilor anusului şi slabeşte ţesutul rectal, favorizând ruperea hemoroizilor.

Cheagurile de sânge prezente în venele apropiate de suprafaţa pielii pot cauza tromboză profundă

Studiile şi ultimele cercetări în domeniu au evidenţiat faptul că pacienţii cu tromboză venoasă superficială (care au cheaguri de sânge prezente în vasele sanguine apropiate de piele) pot dezvolta şi tromboză venoasă profundă care poate deveni ameniţătoare de viaţă.

Tromboza venoasă superficială este, de cele mai multe ori, o condiţie de sănătate asociată varicelor şi afectează, de regulă, membrele inferioare, însă se poate dezvolta şi în alte locaţii. S-a constatat existenţa mai multor factori de risc pentru această condiţie, iar majoritatea dintre aceştia sunt aceiaşi prezenţi şi în cazul trombozei venoase profunde:

Netratarea varicelor poate provoca hemoragii fatale

Studiile şi sondajele în domeniu au evidenţiat faptul că circa un român din doi, adică 45% din populaţia ţării, suferă de vene varicoase. Cele mai afectate sunt persoanele de sex feminin. Este foarte important de conştientizat faptul că varicele nu reprezintă doar o problemă de ordin estetic, fiindcă, netratate, pot provoca unele complicaţii extrem de grave.

Românii şi varicele

Acum 20 de ani, doar aproximativ 20% din populaţia României suferea de varice, iar faptul că numărul persoanelor s-a dublat până în prezent este de-a dreptul îngrijorător. Totuşi, acest lucru se întâmplă şi din cauza diagnosticării mai corecte din prezent şi a includerii oamenilor din zonele rurale în sondaje.

Însă, pe de altă parte, situaţia societăţii din prezent s-a schimbat mult, la ora actuală existând o mulţime de alte explicaţii pentru apariţia varicelor, în afară de cauza moştenirii genetice. Una dintre aceste cauze pentru care se dezvoltă varicele şi care sta la baza majorităţii personalor cu boala varicoasă este reprezenttată de sedentarism. Acesta a explodat, de-a dreptul, în ultimii ani, generaţii întregi de copii şi adolescenţi sau adulţi stând foarte multe ore în faţa calculatorului din motive de divertisment sau de muncă. Acesta este numai unul dintre motivele pentru care boala venoasă cronică (ce include şi multe alte patologii) a evoluat atât de rapid şi de uimitor.

Prevenţia varicelor: recomandări asupra stilului de viaţă

Varicele pot fi prevenite şi ne putem menţine frumuseţea şi sănătatea picioarelor, urmând câteva sfaturi şi modificându-ne stilul nesănătos de viaţă. Iată cele mai importante recomandări pentru prevenirea varicelor:

În cazul statului mult pe scaun:

Dacă locul de muncă implică petrecerea a prea mult timp pe scaun, este important să ne ridicăm la intervale de circa o oră şi să ne plimbăm câte 5 minute prin încăpere sau să efectuăm exerciţii fizice uşoare. Astfel, vom ajuta muşchii gambelor pentru a se contracta, revitalizând circulaţia sângelui la nivelul venelor.

Purtarea ciorapilor medicinali:

Ciorapii medicinali sau elastici pot fi găsiţi în farmacii şi au ca efect exercitarea presiunii asupra picioarelor care va diminua calibrul venelor şi va accelera întoarcerea sângelui. Aceştia mai au drept efect reducerea considerabilă a durerii şi o drenare a sângelui spre inimă.

Gimnastica:

Corpul se poziţionează pe spate, picioarele se ridică şi se sprijină pe un perete, iar, în numai 2 minute, sângele stagnant se va mobiliza catre inimă din venele umflate.

Diagnosticare şi tratament în cazul bolii hemoroidale

Stabilirea unui diagnostic precis este un lucru esenţial fără de care nici o terapie adecvată nu se poate aplica în vederea vindecării. Iată câteva informaţii utile legate de diagnosticarea hemoroizilor, evoluţia şi complicaţiile bolii, precum şi tratamentul acesteia:

Complicaţiile bolii hemoroidale

Odată ce boala hemoroidală s-a instalat, va apărea şi durerea care poate avea diferite manifestări:

• Durerea vie similară unei arsuri poate sugera o fisură anală sau chiar o tromboză asociată
  • Durerea care are un caracter pulsatil poate să semnifice asocierea unui abces perianal
  • Durerea care este continuă şi de o intensitate mare poate fi sugestivă pentru o tromboză hemoroidală acută.

Diagnosticarea bolii hemoroidale

Ce trebuie să ştii despre boala hemoroidală, cauzele, simptomele şi prevenţia acesteia

Boala hemoroidală sau hemoroizii reprezintă un subiect care ţine de intimitate, deseori considerat tabu. Află, în continuare, care sunt semnele acesteia şi cum poate fi această boală prevenită:

Ce sunt hemoroizii?

Hemoroizii desemnează dilataţiile varicoase ale venelor hemoroidale aflate în porţiunea superioară şi cea mijlocie a canalului din regiunea anală. Boala hemoroidală este destul de frecventă, întâlnindu-se la una din trei persoane, aceasta afectând într-o egală măsură bârbaţii şi femeile.

Complicaţii asociate varicelor: lipodermatoscleroza

Pentru o mare parte din populaţie, venele varicoase sunt doar o preocupare cosmetică, însă, în cazul altora, varicele pot provoca dureri asociate cu o stare de disconfort. Venele varicoase pot să semnaleze un risc major de probleme ale circulaţiei. Tratamentul acestora poate să implice măsuri de auto îngrijire la domiciliu sau chiar proceduri chirurgicale cu scopul eliminării sau închiderii venelor.

De multe ori, varicele pot duce şi la complicaţii mult mai grave cum ar fi afecţiunea numită lipodermatoscleroza. Iată câteva lucruri esenţiale legate de această complicaţie ce poate surveni în urma prezenţei varicelor:

Ce trebuie să ştii despre tromboza venoasă profundă: cauze, simptome, factori de risc, complicaţii şi tratament

Tromboza venoasă profundă este o condiţie ce presupune formarea de cheaguri de sânge în venele profunde, de cele mai multe ori, la nivelul membrelor inferioare. Această afecţiune poate conduce la declanşarea emboliei pulmonare, boală care ucide, de regulă, o treime dintre persoanele diagnosticate cu aceasta. Printre factorii de risc ai trombozei venoase profunde se numără şi varicele.

Cauzele trombozei venoase profunde

Acestea includ orice element care ar putea afecta interiorul venelor:

Tratamentele arteriopatiei şi regimul de viaţă în cazul bolii

Diagnosticul de arteriopatie nu este deloc unul îmbucurător, însă, în prezent, există mai multe opţiuni pentru tratamentul acestei afecţiuni. Printre acestea, se numără tratamentele medicamentoase sau cel chirurgical prin bypass-ul arterial. Iată câteva informaţii esenţiale despre acestea şi despre stilul de viaţă care trebuie adoptat în cazul arteriopatiei.

Tratamentul medicamentos

Durerile cauzate de arteriopatie pot fi ameliorate prin tratamente medicamentoase, chiar dacă, în multe cazuri, rezultatelele acestora sunt doar temporare. Tratamentul medicamentos constă într-o paletă destul de restrânsă, atât în lume, cât şi în ţara noastră.

Pagini

Subscribe to Chirurgie vasculara