diagnostic

Litiaza biliară: cauze, simptome şi diagnostic

Având simptome precum dureri în zona subcostală, migrene sau gust amar, litiaza biliară îşi face simţită prezenţa în viaţa multora. Iată ce trebuie să ştii despre această afecţiune:

Ce este litiaza biliară?

Calculii biliari sau pietrele la fiere apar în vezica biliară sau în căile biliare, fapt care se traduce clinic prin sindromul dispeptic biliar şi colici biliare. Uneori, această afecţiune poate avea o evoluţie complet asimptomatică.

Calculii biliari pot fi cu colesterol (multipli şi faţetaţi sau unici cu formă cilindrică sau ovală, de culoare albă-gălbuie) sau pigmentari (mici, multipli, asprii, neregulaţi, negri, măslinii, având aspectul lucios).

Cauzele litiazei biliare

Obezitatea poate creşte riscul litiazei biliare, producând colesterol biliar în cantităţi mari.

Guşa nodulară (nodulii tiroidieni): simptome, diagnostic şi tratament

Guşa nodulară este o afecţiune destul de frecventă, circa 5% din populaţie având un nodul palpabil. Prevalenţa creşte proporţional cu vârsta, fiind mai mare, însă, în cazul femeilor.

Guşa nodulară reprezintă o transformare chistică şi nodulară a tiroidei, transformare care poate fi identificată ca o formaţiune ce diferă ca şi consistenţă de restul glandei. Nodulii tiroidieni se referă la creşterile anormale în glanda tiroidă. Aceştia pot apărea în orice parte a glandei şi unii se pot palpa cu uşurinţă, în timp ce alţii pot fi localizaţi adânc în ţesutul glandular.

Nodulii pot fi simpli sau multipli, iar o glandă tiroidă cu noduli multipli se numeşte guşă multinodulară. În cazul în care nodulul este umplut cu lichid sau sânge, acesta se numeşte chist tiroidian.

Subscribe to diagnostic