dr marius fodor

Obezitatea infantilă şi factorii determinanţi ai acesteia

Obezitatea infantilă poate fi determinată de la vârsta de 5 ani, după cum arată studiile de specialitate. Iată ce trebuie să ştii despre aceasta şi despre factorii care influenţează afecţiunea în cazul celor mici:

Procesul de dezvoltare a obezităţii la copii poate fi observat încă de la grădiniţă, potrivit cercetărilor publicate recent în revista americană New England Journal of Medicine. Mai mult de jumătate din participanţii la studiu, majoritatea, adolescenţi de 14 ani, sufereau de obezitate de la vârsta de aproximativ 5 ani.

În urma studiului, s-a mai demonstrat faptul că riscul de dezvoltare a obezităţii la copiii până în clasa a patra este mai mare de patru ori pentru micuţii care au fost supraponderali în perioada grădiniţei, decât cei care au avut o greutate situată în limitele normale.

Litiaza biliară: cauze, simptome şi diagnostic

Având simptome precum dureri în zona subcostală, migrene sau gust amar, litiaza biliară îşi face simţită prezenţa în viaţa multora. Iată ce trebuie să ştii despre această afecţiune:

Ce este litiaza biliară?

Calculii biliari sau pietrele la fiere apar în vezica biliară sau în căile biliare, fapt care se traduce clinic prin sindromul dispeptic biliar şi colici biliare. Uneori, această afecţiune poate avea o evoluţie complet asimptomatică.

Calculii biliari pot fi cu colesterol (multipli şi faţetaţi sau unici cu formă cilindrică sau ovală, de culoare albă-gălbuie) sau pigmentari (mici, multipli, asprii, neregulaţi, negri, măslinii, având aspectul lucios).

Cauzele litiazei biliare

Obezitatea poate creşte riscul litiazei biliare, producând colesterol biliar în cantităţi mari.

Subscribe to dr marius fodor