exercitii fizice

Exerciţiile fizice pot reduce inflamaţiile în cazul persoanelor care suferă de obezitate

Exerciţiile fizice pot îmbunătăţi sănătatea persoanelor obeze

Exerciţiile fizice pot reduce inflamaţiile în cazul persoanelor obeze, modificând diverse caracteristici ale sângelui lor, conform unui studiu publicat în The Journal Of Physiology.

Obezitatea este o problemă la nivel global, iar aproximativ o treime din adulţi sunt afectaţi. Afecţiunea creşte riscul pentru diverse probleme ale sănătăţii cum ar fi bolile de la nivelul inimii şi diabetul de tip 2. Multe dintre problemele de sănătate legate de obezitate sunt rezultate ale inflamaţiilor cronice. Inflamaţia este un proces natural al corpului ca răspuns la diverşi agenţi negativi, dar în cazul persoanelor obeze, inflamaţia poate deveni un proces pe termen lung, cronic, şi poate afecta în mod negativ ţesuturile sănătoase.

Unele celule din sânge pot cauza inflamaţii, iar dacă aceste celule se înmulţesc în corp, ele pot ajunge şi în diverse organe provocând probleme la nivelul acestora. Celulele sângelui care cauzează inflamaţii sunt formate din celulele stem din organism.

Studiul recent la care am facut referire mai sus este primul de acest fel care evidenţiază faptul că exerciţiile fizice alterează caracteristicile acestor celule care pot cauza în final inflamaţii.

Tratamentul kinetoterapeutic pentru obezitate şi suprapondere

Supraponderea şi obezitatea pot fi atenuate cu ajutorul unui program adecvat de kinetoterapie. Kinetoterapia urmăreşte efectuarea exerciţiilor fizice realizate individual, pentru fiecare pacient, ȋn parte.

Obiectivele kinetoterapiei pentru persoanele supraponderale şi care suferă de obezitate:

• Scăderea greutăţii corporale
  • Tonifierea ȋntregului trup, ȋn special a zonei abdominale
  • Accentuarea capacităţii de a face efort
  • Optimizarea ventilaţiei pulmonare şi a respiraţiei
  • Îmbunătăţirea stării psihice şi fizice
  • Eliminarea afecţiunilor asociate obezităţii şi supraponderii
  • Prevenirea instalării unor noi afecţiuni asociate

Tratamentul prin kinetoterapie este alcătuit dintr-un set de exerciţii cardio, pentru reducerea cantităţii grăsimilor şi a apei din corp şi exerciţii pentru tonifierea muşchilor. Acestea vor avea o intensitate mică, la ȋnceput, pentru o ardere treptată a lipidelor, iar aceasta va creşte, progresiv, pentru arderea glucidelor.

Se recomandă ca exerciţiile fizice să fie efectuate timp de minim 30 de minute, de trei ori pe săptămână.

Precauţii şi recomandări privind exerciţiile fizice şi sportul pentru persoanele obeze

În cazul persoanelor care suferă de obezitate, sportul reprezintă un detaliu esenţial. Exerciţiile fizice trebuie, însă, să ţină cont de anumite particularităţi anatomo-fiziologice ale persoanelor obeze. Iată tot ce trebuie să ştii despre acest subiect şi despre recomandările importante:

Riscuri şi precauţii

Efectuarea exerciţiilor fizice necesită un consult medical prealabil, fiindcă o examinare a persoanei care suferă de obezitate va fi de folos în vederea determinării diferitelor boli specifice. Acest consult reprezintă cheia unui nou început lipsit de riscuri nedeterminate. Programul de exerciţii va trebui sa fie extrem de sigur pentru sănătatea pacientului şi va fi bazat pe necesităţile fiecăruia.

Subscribe to exercitii fizice