inflamatii

Microscopia 3D dezvăluie detalii despre răspunsul imun al organismului la obezitate

microscop in studiul tesutului adipos

Obezitatea a devenit deja o adevărată pandemie care afectează din ce ȋn ce mai multe persoane din lume. Combinată cu pandemia de noul coronavirus, aceasta produce o combinație letală, fără doar și poate. Tocmai au apărut noi detalii despre răspunsul pe care ȋl are imunitatea organismului la obezitate.

Cercetătorii care se concentrează pe studiul grăsimii știu faptul că unele țesuturi adipoase sunt mai predispuse la comorbidități legate de inflamație decât altele, dar motivele pentru care se ȋntâmplă aceasta nu sunt bine înțelese. Datorită unei noi tehnici analitice, oamenii de știință au fost ȋn stare să obțină o imagine mai clară asupra microambientelor găsite în țesutul adipos asociat cu obezitatea.

Importanța noii descoperiri

Această descoperire poate dezvălui mult mai clar motivele pentru care unele țesuturi adipoase sunt mai predispuse la inflamații, cauzând boli precum diabetul de tip 2, cancerul și diverse tulburări cardiovasculare. Mai mult decât atât, descoperirea va ajuta la crearea unor terapii medicamentoase inovatoare pentru tratarea obezității ȋn viitor.

Exerciţiile fizice pot reduce inflamaţiile în cazul persoanelor care suferă de obezitate

Exerciţiile fizice pot îmbunătăţi sănătatea persoanelor obeze

Exerciţiile fizice pot reduce inflamaţiile în cazul persoanelor obeze, modificând diverse caracteristici ale sângelui lor, conform unui studiu publicat în The Journal Of Physiology.

Obezitatea este o problemă la nivel global, iar aproximativ o treime din adulţi sunt afectaţi. Afecţiunea creşte riscul pentru diverse probleme ale sănătăţii cum ar fi bolile de la nivelul inimii şi diabetul de tip 2. Multe dintre problemele de sănătate legate de obezitate sunt rezultate ale inflamaţiilor cronice. Inflamaţia este un proces natural al corpului ca răspuns la diverşi agenţi negativi, dar în cazul persoanelor obeze, inflamaţia poate deveni un proces pe termen lung, cronic, şi poate afecta în mod negativ ţesuturile sănătoase.

Unele celule din sânge pot cauza inflamaţii, iar dacă aceste celule se înmulţesc în corp, ele pot ajunge şi în diverse organe provocând probleme la nivelul acestora. Celulele sângelui care cauzează inflamaţii sunt formate din celulele stem din organism.

Studiul recent la care am facut referire mai sus este primul de acest fel care evidenţiază faptul că exerciţiile fizice alterează caracteristicile acestor celule care pot cauza în final inflamaţii.

Subscribe to inflamatii