marius fodor

Stresul şi kilogramele în plus

Specialiştii au descoperit faptul că o genă care se activează în urma stresului pare a fi vinovată pentru pofta de mâncăruri grase şi dulciuri, aşadar, de creşterea în greutate. Această genă a fost asociată, de asemenea, şi cu apariţia diabetului de tip 2. Cercetătorii speră ca studiul acestei gene să conducă la descoperirea unor noi tratamente pentru diabet şi excesul de kilograme.

În cadrul Universităţii din Dundee, Scoţia, dr. Alon Chen a condus un studiu efectuat pe şoarecii de laborator, descoperind, astfel, motivul pentru care oamenii tind să apeleze, în situaţii de stres, la mâncare. Pe parcursul perioadelor stresante, gena produce o proteină (Ucn3) care creşte pofta de mâncare, influenţând, totodată, modul în care organismul utilizează insulina şi senzaţia de saţietate.

Dieta post-colecistectomie: Care sunt alimentele permise şi cele interzise după intervenţia chirurgicală de scoatere a fierii

illustratie Dieta post-colecistectomie alimente

Regimul alimentar este restrictiv pentru perioada imediat următoare intervenţiei chirurgicale, apoi devine oarecum permisiv, odată cu trecerea timpului. Dieta alimentară pentru colecist este una cât se poate de sănătoasă, după cum se va putea urmări în articolul de faţă:

Eliminarea fierii din organism conduce, de foarte multe ori, la apariţia unor probleme medicale numite „sindrom postcolecistectomie”. Printre cele mai frecvente simptome se numără: greaţă şi gust amar, dureri sub coaste, în partea dreaptă, arsuri pe piept, probleme de tranzit intestinal.

Cât timp este necesară menţinerea dietei dupa o colecistectomie?
De regulă, neplăcerile provocate de eliminarea fierii din organism pot dura mai mulţi ani, până când corpul se va obişnui cu lipsa organului. Regimul va fi ţinut în perioadele în care sunt prezente simptomele descrise mai sus, însă grăsimile de orice fel trebuie evitate permanent, acestea putând fi declanşatoare de crize dureroase şi stari de greaţă şi vărsături.

Alimente permise după operaţia de colecist

Complicaţii asociate varicelor: lipodermatoscleroza

Pentru o mare parte din populaţie, venele varicoase sunt doar o preocupare cosmetică, însă, în cazul altora, varicele pot provoca dureri asociate cu o stare de disconfort. Venele varicoase pot să semnaleze un risc major de probleme ale circulaţiei. Tratamentul acestora poate să implice măsuri de auto îngrijire la domiciliu sau chiar proceduri chirurgicale cu scopul eliminării sau închiderii venelor.

De multe ori, varicele pot duce şi la complicaţii mult mai grave cum ar fi afecţiunea numită lipodermatoscleroza. Iată câteva lucruri esenţiale legate de această complicaţie ce poate surveni în urma prezenţei varicelor:

Ce trebuie să ştii despre tromboza venoasă profundă: cauze, simptome, factori de risc, complicaţii şi tratament

illustratie picioare vene varicoase - tromboza venoasa

Tromboza venoasă profundă este o condiţie ce presupune formarea de cheaguri de sânge în venele profunde, de cele mai multe ori, la nivelul membrelor inferioare. Această afecţiune poate conduce la declanşarea emboliei pulmonare, boală care ucide, de regulă, o treime dintre persoanele diagnosticate cu aceasta. Printre factorii de risc ai trombozei venoase profunde se numără şi varicele.

Cauzele trombozei venoase profunde

Acestea includ orice element care ar putea afecta interiorul venelor:

• Complicaţii severe ale unor intervenţii chirugicale
  • Leziuni
  • Un răspuns anormal al sistemului imunitar
  • Greutatea corporală excesivă
  • Sarcina
  • Oprirea sau încetinirea circulaţiei sângelui în vene
  • Deficienţele substanţelor din sânge care au rol de fluidizare (antitrombina III, proteina C, proteina S, plasminogen)
  • Vârsta înaintată
  • O boală malignă
  • Tratamentele cu citostatice

Tromboza venoasă profundă debutează în zonele în care fluxul de sânge este redus, mai ales în cazul persoanelor care sunt imobilizate la pat sau în cazul celor cu insuficienţă cardiacă.

Factorii de risc

Riscul mai mare de dezvoltare a trombozei venoase profunde se întâlneşte în cazurile următoare:

Guşa nodulară (nodulii tiroidieni): simptome, diagnostic şi tratament

Guşa nodulară este o afecţiune destul de frecventă, circa 5% din populaţie având un nodul palpabil. Prevalenţa creşte proporţional cu vârsta, fiind mai mare, însă, în cazul femeilor.

Guşa nodulară reprezintă o transformare chistică şi nodulară a tiroidei, transformare care poate fi identificată ca o formaţiune ce diferă ca şi consistenţă de restul glandei. Nodulii tiroidieni se referă la creşterile anormale în glanda tiroidă. Aceştia pot apărea în orice parte a glandei şi unii se pot palpa cu uşurinţă, în timp ce alţii pot fi localizaţi adânc în ţesutul glandular.

Nodulii pot fi simpli sau multipli, iar o glandă tiroidă cu noduli multipli se numeşte guşă multinodulară. În cazul în care nodulul este umplut cu lichid sau sânge, acesta se numeşte chist tiroidian.

Tratamentele arteriopatiei şi regimul de viaţă în cazul bolii

Diagnosticul de arteriopatie nu este deloc unul îmbucurător, însă, în prezent, există mai multe opţiuni pentru tratamentul acestei afecţiuni. Printre acestea, se numără tratamentele medicamentoase sau cel chirurgical prin bypass-ul arterial. Iată câteva informaţii esenţiale despre acestea şi despre stilul de viaţă care trebuie adoptat în cazul arteriopatiei.

Tratamentul medicamentos

Durerile cauzate de arteriopatie pot fi ameliorate prin tratamente medicamentoase, chiar dacă, în multe cazuri, rezultatelele acestora sunt doar temporare. Tratamentul medicamentos constă într-o paletă destul de restrânsă, atât în lume, cât şi în ţara noastră.

Obezitatea în România

În prezent, România se situează pe nişte locuri fruntaşe la obezitatea adulţilor şi a copiilor în Europa. Studiile au demonstrat faptul că obezitatea şi supraponderea afectează circa 73% din populaţia adultă a ţării, obezitatea fiind prezentă în aproximativ 36% de cazuri, iar supraponderea în 37% dintre cazuri.

Cauzele obezităţii

Frecvenţa obezităţii în ţara noastră este foarte crescută, fiind vorba chiar de o epidemie. Cauzele acesteia sunt alimentaţia, sedentarismul, la acestea adăugându-se creşterea consumului de alcool care are drept efect o sporire a poftei de mâncare, astfel, un aport caloric mai mare. Mai mult, asociat cu fumatul, alcoolul măreşte depunerea de ţesut gras din abdomen. Alte cauze sunt constituite de factori genetici, psihologici sau anumite afecţiuni medicale.

Dincolo de mit: Idei preconcepute despre obezitate

Obezitatea reprezintă una dintre cele mai grave şi actuale probleme de sănătate cu care se confruntă lumea contemporană. În prezent, miturile cu privire la tratamentul sau la cauzele obezităţii sunt foarte răspândite, iar prejudecăţile persistă, deşi majoritatea aspectelor neclare ale acestei probleme au fost elucidate de către ştiinţa medicală.

Avantajele intervenţiilor chirurgicale pentru obezitate

doctori chirurgie obezitate

Tratamentul chirurgical pentru slăbire prin limitarea consumului de alimente sau prin întreruperea unor procese digestive reprezintă cea mai eficientă metodă de combatere a obezităţii. La aceasta se apelează după epuizarea altor metode de tratament precum dietă, sport, medicaţie, tratarea eventualelor tulburări la nivel endocrin, terapia comportamentală, medicaţie.

Obezitatea este o afecţiune care, de multe ori, este neglijată, însă este severă prin complicaţiile morbide asociate cu ea. Creşterea numărului de persoane care suferă de obezitate şi epidemia globală de obezitate impun o atitudine fermă privind necesitatea educaţiei medicale a populaţiei generale şi necesitatea aplicării unor metode terapeutice agresive, însă eficiente.

Datorită tulburării metabolismului lipidic şi a acumulării ţesutului adipos în exces, obezitatea asociază complicaţii cardiovasculare (suprasolicitarea inimii, tahicardie, hipertensiune arterială), respiratorii (apnee în somn, epuizarea muşchilor respiratori), locomotorii (suprasolicitarea articulaţiilor), metabolice (diabet zaharat, dislipidemii, intoleranţă la glucoză) şi endocrine (dereglările hormonale). Toate aceste condiţii medicale alterează mult viaţa unui pacient obez.

Terapia cu laser – o soluţie avantajoasă în cazul bolii varicoase

Tratamentele varicelor implică atât schimbarea modului de viaţă, cât şi anumite proceduri medicale. Scopul tuturor tratamentelor este acela de a estompa simptomele, de a preveni complicaţiile şi de a îmbunătăţi aspectul fizic. Terapia laser reprezintă o metodă excelentă de tratare a venelor varicoase, fiind o opţiune viabilă pentru un număr din ce în ce mai mare de pacienţi.
În cazul în care varicele nu cauzează simptome de o gravitate severă, este posibil ca schimbarea stilului de viaţă sa fie de ajuns pentru ca aspectul venelor să se îmbunătăţească. Însă, dacă simptomele sunt severe, implicând, de pildă, dureri mari, cheaguri de sânge sau deteriorarea pielii, atunci sunt recomandate procedurile chirurgicale.  O mulţime de pacienţi cu astfel de probleme ale venelor aleg sa apeleze la medicul chirurg pentru a-şi îmbunătăţi atât look-ul, cât şi sănătatea.

Pagini

Subscribe to marius fodor