metoda cu aburi

Expunerea la soare, căldura şi varicele – ce legătură există între toate acestea?

Restricţiile provocate de pandemia de coronavirus au început, încet, încet să fie ridicate, iar vara se află tot mai aproape. Acestea nu pot însemna decât un singur lucru: vacanţa! Pe de altă parte, pacienţii care suferă de varice au nevoie să ştie dacă şi în ce măsură sunt afectaţi de căldură şi de expunerea la soare.

Probabil aţi auzit deja că anul acesta vom avea parte de cea mai călduroasă vară din istorie. Este important să aflăm în ce măsură acest lucru poate afecta persoanele care suferă de varice.

Deseori, se observă o creştere a varicelor atunci când vremea începe să se încălzească. De ce se întâmplă acest lucru?

Expunerea la soare şi varicele

Este adevărat că expunerea la soare cauzează varice? Specialiştii ne spun că răspunsul este negativ. Pe de altă parte, deja ştim că este bine ca întodeauna când stăm la soare să purtăm protecţie solară pe tot corpul, chiar şi când petrecem numai o oră sub razele dogoritoare ale soarelui. Este important de reţinut faptul că statul la soare nu va cauza varice. Nu trebuie să uităm că una dintre cauzele importante ale varicelor este de natură genetică.

Viitorul tratamentelor pentru varice stă ȋn procedurile minim invazive

tratament varice picioare procedurile minim invazive

Varicele reprezintă o afecțiune extrem de des ȋntâlnită ȋn ȋntreaga lume, atât la persoanele ȋn vărstă, cât și la cele tinere. În întreaga lume, o mare parte a populației suferă de o anumită formă de vene varicoase. Acestea pot varia de la vene de păianjen foarte mici până la vene bombate, foarte mari, care pot provoca ulcere și sângerări la nivelul piciorului.

Pe parcursul ultimlor două decenii, s-a produs o schimbare semnificativă ȋn abordarea de tratament a varicelor. Ȋn trecut, pacienții cu varice erau supuși unei intervenții chirurgicale deschise – aceasta nu era ȋntotdeauna o opțiune facilă, iar pacienții se temeau de multe ori la auzul unei astfel de propuneri.

O astfel de intervenție dura câteva ore și medicii puteau fi martori la pierderi de sânge destul de semnificative. Mai mult decât atât, recuperarea după o astfel de intervenție obișnuia să dureze ȋntre două și trei săptămâni – toate acestea au făcut ca o astfel de intervenție chirurgicală să nu fie una prea populară ȋn rândul persoanelor care sufereau de varice.

Pe parcursul a două decenii, acest scenariu destul de neplăcut s-a schimbat foarte mult prin introducerea procedurilor chirurgicale non-invazive sau minim invazive, proceduri endovenoase pentru tratamentul varicelor.

Simptomatologia şi diagnosticarea varicelor – Posibile complicaţii în lipsa tratamentului adecvat

varice picioare, simptomatologie si diagnosticare

Varicele, aceste vase de sânge mari şi umflate care apar deseori mai ales la nivelul picioarelor sunt cauzate de faptul că valvele din interiorul venelor nu funcţionează corect. Acest fapt cauzează o curgere ineficientă a sângelui. Când varicele devin dureroase, umflate şi produc un disconfort considerabil, este nevoie de tratamentul acestora.

Iată care sunt simptomele cele mai des întâlnite ale varicelor şi modalitatea de diagnosticare şi tratament a acestora.

De cele mai multe ori, varicele nu provoacă dureri, doar în stadii foarte avansate, însă au ca rezultat un aspect inestetic care poate cauza o stimă de sine scăzută.

Cel mai des întâlnite simptome ale varicelor

Venele varicoase au un aspect răsucit, umflat şi bombat. De asemenea, ele au o culoare albăstruie sau violet închis, iar unii pacienţi pot prezenta şi senzaţii dureroase sau de picioare grele pe timpul nopţii sau după efectuarea de exerciţii fizice.

De asemenea, este important de menţionat faptul că o vătămare minoră la nivelul unei vene varicoase va avea drept rezultat o sângerare mult mai puternică decât în cazul vaselor de sânge sănătoase.

Cauzele cele mai frecvente ale varicelor – eficacitatea tratamentului cu abur

Cauzele varicelor, tratamentul cu abur picioare

Venele varicoase sunt extreme de deranjate atât din punct de vedere estetic, cât și din cel al simptomelor: picioare obosite, dureri, ȋnțepături, furnicături, sângerări și altele. Iată cele mai frecvente cauze ale varicelor și cea mai eficientă metodă de tratament disponibilă la ora actuală.

Varicele sau venele varicoase reprezintă acele vinișoare mai mari sau mai mici care pot fi asemuite cu o pânză de paianjen. Acestea pot afecta circa unul din cinci adulți, incidența fiind mai ridicată ȋn rândul persoanelor de sex feminin, mai ales cele care au vârsta de peste 50 de ani.

Venele menționate mai sus sunt mult mai proeminente comparativ cu cele normale, sănătoase. Acestea sunt dilatate, de culoare albăstruie și inflamate. Ele vor apărea la suprafața pielii, de cele mai multe ori fiind ȋntâlnite la nivelul membrelor inferioare, ȋn zona copaselor și a gambelor.

Este important de menționat și faptul că aceste vene varicoase se pot localiza chiar și la nivelul esofagului și al uterului. Cele de la nivelul anusului se numesc hemoroizi, acestea afectând, de asemenea, foarte multă lume – mai mult de un sfert din populația adultă.

Cauze frecvente și factori de risc

De regulă, prezența varicelor subliniază o problemă la nivelul sistemului circulator. Acesta include, bineȋnțeles venele, care au rolul esențial de-a coduce sângele spre inimă și la plămâni pentru oxigenare.

Avantajele tratamentului pentru varice prin metoda cu vapori de abur

Cercetările recente estimează faptul că mai mult de 50% dintre femeile şi bărbaţii cu vârste peste 30 de ani suferă de boala varicoasă sau de venectazii cunoscute şi sub numele de vene de tip pânză de păianjen. Studiile au arătat că femeile sunt de 4 ori mai afectate decât bărbaţii, iar condiţia varicoasă s-a dovedit a fi, în multe cazuri, o afecţiune ereditară. Tratamentele moderne pentru varice nu mai necesită internare în spital sau o recuperare dificilă. Printre acestea, se numără şi tratamentul varicelor cu aburi, o metodă inovatoare folosită în chirurgia vasculară.

Subscribe to metoda cu aburi