simptomatologie

Obezitatea și vârsta ȋnaintată sunt factori de risc ridicați pentru o simptomatologie gravă a bolii Covid-19

riscuri simptomatologie gravă boala Covid-19

Zeci de milioane de oameni au fost infectați cu noul coronavirus ȋn ȋntreaga lume, iar o mare parte dintre aceștia au suferit de o simptomatologie gravă care, de multe ori, a condus la deces.

Omenirea se află ȋntr-una dintre cele mai dificile perioade ale acestei generații, dar cu grijă, rabdare, precauție, tratamente potrivite și vaccinul mult așteptat, mai există șanse ca viața noastră sa revină la normal sau, cel puțin, ȋntr-un stadiu cât mai apropiat de normalitate.

Transmiterea noului coronavirus este tot mai accentuată

Paul Lehner, profesor de imunologie și medicină la Universitatea din Cambridge, spune că, spre deosebire de coronavirusul SARS sau gripa originală, persoanele infectate cu virusul SARS-CoV-2 sunt cel mai contagioase înainte de a se simți rău, în mod normal cu aproximativ o zi înainte de a dezvolta simptome ale bolii Covid-19.

La finalul lunii trecute, acesta a afirmat faptul că persoanele care se simt bine ȋn primă fază transmit virusul cel mai usor. Acesta a numit mecanismul de acțiune a virusului o tactică genială. Legat de soluția cea mai eficientă, profesorul este de părere că este nevoie de o ȋmbunătățire a screening-ului persoanelor asimptomatice.

Simptomatologia şi diagnosticarea varicelor – Posibile complicaţii în lipsa tratamentului adecvat

varice picioare, simptomatologie si diagnosticare

Varicele, aceste vase de sânge mari şi umflate care apar deseori mai ales la nivelul picioarelor sunt cauzate de faptul că valvele din interiorul venelor nu funcţionează corect. Acest fapt cauzează o curgere ineficientă a sângelui. Când varicele devin dureroase, umflate şi produc un disconfort considerabil, este nevoie de tratamentul acestora.

Iată care sunt simptomele cele mai des întâlnite ale varicelor şi modalitatea de diagnosticare şi tratament a acestora.

De cele mai multe ori, varicele nu provoacă dureri, doar în stadii foarte avansate, însă au ca rezultat un aspect inestetic care poate cauza o stimă de sine scăzută.

Cel mai des întâlnite simptome ale varicelor

Venele varicoase au un aspect răsucit, umflat şi bombat. De asemenea, ele au o culoare albăstruie sau violet închis, iar unii pacienţi pot prezenta şi senzaţii dureroase sau de picioare grele pe timpul nopţii sau după efectuarea de exerciţii fizice.

De asemenea, este important de menţionat faptul că o vătămare minoră la nivelul unei vene varicoase va avea drept rezultat o sângerare mult mai puternică decât în cazul vaselor de sânge sănătoase.

Obezitatea este strans legată de simptomatologia lupusului în cazul femeilor

illustratie legătura dintre obezitate şi lupus, les

Obezitatea este asociată cu rezultate scăzute în tratamentele efectuate pacientelor care suferă de lupusul eritematos sistemic. Simptomele asociate afecţiunii care apar în caz de obezitate asociată includ activitate crescută a bolii, simptome depresive, durere şi oboseală accentuate. Acestea au fost demonstrate în urma unui studiu, iar rezultatele au fost prezentate la începutul lunii noiembrie la ACR/ARHP Annual Meeting, conferinţa din San Diego.

Ce este LES sau lupusul eritematos sistemic?

LES este o afecţiune cronică manifestată prin inflamaţie, leziuni şi durere a ţesuturilor din întregul organism. Lupusul este o boală autoimună iar sistemul imunitar al persoanei bolnave nu reuşeşte să diferenţieze ţesuturile  proprii ale organismului şi cele intruse, atacându-le. LES afectează negativ rinichii, plămânii, inima şi celulele sanguine. Boala se poate agrava conducând la leziuni severe ale organelor. Oricine se poate îmbolnăvi de lupus, însă cele mai multe cazuri apar la femei.

Legătura dintre obezitate şi lupus

Obezitatea este o comorbiditate pentru persoanele cu LES. Cercetările anterioare au demonstrat faptul că obezitatea poate înrăutăţi inflamaţia sistemică în cazul artritei reumatoide. Impactul obezităţii în cazul persoanelor cu lupus nu era extrem de precis stabilit.

Subscribe to simptomatologie