simptome

Tulburări de alimentaţie: Riscul trecerii de la obezitate la anorexie

tratamentul anorexiei

Când, pentru tratamentul obezităţii, se utilizează diete şi metode nerecomandate de către medicii specialişti, diagnosticul de obezitate poate ajunge să se transforme ȋn cel de anorexie nervoasă. Iată ce trebuie să ştii despre această afecţiune şi declanşarea ei:

Dietele riguroase şi extrem de restrictive pot conduce o persoană supraponderală sau care suferă de obezitate, de cealaltă parte a baricadei: anorexia.

Ce este anorexia nervoasă ?

Există 2 clase de pacienţi cu această afecţiune: pacienţii care ȋşi restricţionează, la modul drastic, aportul de alimente (tip restrictiv) şi cei care abuzează de alimente o anumită perioadă, după care abuzează de laxative sau ȋşi provoacă vărsături (tip bulimic).

Anorexia de tip restrictiv implică următoarele:

• Diminuarea greutăţii normale cu minim 15%, din cauza ȋnfometării
  • Teama iraţională şi exagerată de suprapondere
  • Hipogonadismul (la femei – lipsa a 3 mentruaţii consecutive, iar, la bărbaţi, tulburări ale funcţionării organelor sexuale)

Anorexia de tip bulimic implică:

Herniile şi eventraţiile: cauze, simptome şi diagnosticare

Herniile reprezintă exteriorizările unor organe din cavitatea abdominală prin nişte zone slabe ale peretelui abdominal, pe partea joasă a abdomenului, în canalul inghinal sau la nivelul scrotului. Cele care apar în urma intervenţiilor chirurgicale clasice care au implicat tăieturi de dimensiuni mari la nivelul abdomenului se numesc eventraţii. Zonele acestea sunt afectate de inciziile chirurgicale, fiind predispuse la apariţia unor formaţiuni herniare. Iată ce trebuie să ştii despre toate acestea:

Litiaza biliară: cauze, simptome şi diagnostic

Având simptome precum dureri în zona subcostală, migrene sau gust amar, litiaza biliară îşi face simţită prezenţa în viaţa multora. Iată ce trebuie să ştii despre această afecţiune:

Ce este litiaza biliară?

Calculii biliari sau pietrele la fiere apar în vezica biliară sau în căile biliare, fapt care se traduce clinic prin sindromul dispeptic biliar şi colici biliare. Uneori, această afecţiune poate avea o evoluţie complet asimptomatică.

Calculii biliari pot fi cu colesterol (multipli şi faţetaţi sau unici cu formă cilindrică sau ovală, de culoare albă-gălbuie) sau pigmentari (mici, multipli, asprii, neregulaţi, negri, măslinii, având aspectul lucios).

Cauzele litiazei biliare

Obezitatea poate creşte riscul litiazei biliare, producând colesterol biliar în cantităţi mari.

Ce trebuie să ştii despre tromboza venoasă profundă: cauze, simptome, factori de risc, complicaţii şi tratament

illustratie picioare vene varicoase - tromboza venoasa

Tromboza venoasă profundă este o condiţie ce presupune formarea de cheaguri de sânge în venele profunde, de cele mai multe ori, la nivelul membrelor inferioare. Această afecţiune poate conduce la declanşarea emboliei pulmonare, boală care ucide, de regulă, o treime dintre persoanele diagnosticate cu aceasta. Printre factorii de risc ai trombozei venoase profunde se numără şi varicele.

Cauzele trombozei venoase profunde

Acestea includ orice element care ar putea afecta interiorul venelor:

• Complicaţii severe ale unor intervenţii chirugicale
  • Leziuni
  • Un răspuns anormal al sistemului imunitar
  • Greutatea corporală excesivă
  • Sarcina
  • Oprirea sau încetinirea circulaţiei sângelui în vene
  • Deficienţele substanţelor din sânge care au rol de fluidizare (antitrombina III, proteina C, proteina S, plasminogen)
  • Vârsta înaintată
  • O boală malignă
  • Tratamentele cu citostatice

Tromboza venoasă profundă debutează în zonele în care fluxul de sânge este redus, mai ales în cazul persoanelor care sunt imobilizate la pat sau în cazul celor cu insuficienţă cardiacă.

Factorii de risc

Riscul mai mare de dezvoltare a trombozei venoase profunde se întâlneşte în cazurile următoare:

Chirurgia limfedemului: Cauze, simptome şi tratament

Limfedemul reprezintă o colecţie de lichid şi se manifestă prin umflarea membrelor superioare sau inferioare. Află mai multe despre această afecţiune în cele ce urmează:

Funcţia vaselor limfatice este drenarea lichidului dintre celulele din organism. Limfedemul reprezintă tocmai funcţionarea inadecvată a acestor vase din diferite părţi ale corpului.
Limfedemeul este, practic, o acumulare de lichide care creează un edem elastic din cauza unor traumatisme sau ale unor inflamaţii ale vaselor limfatice. Edemele care sunt poziţionate la nivelul membrelor inferioare pot fi asociate şi cu infecţii ale pielii şi creează un aspect inestetic, asociindu-se, totodată, cu dificultăţi funcţionale ale acestora.

Cauzele limfedemului

Subscribe to simptome