tratament varice

Cauzele cele mai frecvente ale varicelor – eficacitatea tratamentului cu abur

Cauzele varicelor, tratamentul cu abur picioare

Venele varicoase sunt extreme de deranjate atât din punct de vedere estetic, cât și din cel al simptomelor: picioare obosite, dureri, ȋnțepături, furnicături, sângerări și altele. Iată cele mai frecvente cauze ale varicelor și cea mai eficientă metodă de tratament disponibilă la ora actuală.

Varicele sau venele varicoase reprezintă acele vinișoare mai mari sau mai mici care pot fi asemuite cu o pânză de paianjen. Acestea pot afecta circa unul din cinci adulți, incidența fiind mai ridicată ȋn rândul persoanelor de sex feminin, mai ales cele care au vârsta de peste 50 de ani.

Venele menționate mai sus sunt mult mai proeminente comparativ cu cele normale, sănătoase. Acestea sunt dilatate, de culoare albăstruie și inflamate. Ele vor apărea la suprafața pielii, de cele mai multe ori fiind ȋntâlnite la nivelul membrelor inferioare, ȋn zona copaselor și a gambelor.

Este important de menționat și faptul că aceste vene varicoase se pot localiza chiar și la nivelul esofagului și al uterului. Cele de la nivelul anusului se numesc hemoroizi, acestea afectând, de asemenea, foarte multă lume – mai mult de un sfert din populația adultă.

Cauze frecvente și factori de risc

De regulă, prezența varicelor subliniază o problemă la nivelul sistemului circulator. Acesta include, bineȋnțeles venele, care au rolul esențial de-a coduce sângele spre inimă și la plămâni pentru oxigenare.

Ce trebuie să ştii despre obezitatea asociată cu varice

obayitatea asociata cu varice, illustratie

Una dintre clasificările obezităţii cuprinde 3 tipologii ale afecţiunii – obezitate androidă, ginoidă şi mixtă – cea ginoidă având, de cele mai multe ori, drept complicaţie, varicele. Iată câteva informaţii despre toate acestea:

Obezitatea deja cunoscută drept una dintre cele mai ameninţătoare afecţiuni ale modernităţii poate fi de 3 feluri:

1. Obezitate de tip android

Aceasta este centrală şi are o formă de măr, fiind întâlnită, în special, în cazul bărbaţilor. Obezitatea androidă se caracterizează prin ţesut adipos localizat în exces, mai ales în zona abdominală, în regiunea cervicală şi interscapulovertebral (la bolnavii cu hipercorticism). Persoanele care suferă de acest tip de obezitate manifestă predispoziţii pentru complicaţii metabolice care includ: arteroscleroză (coronariană care produce cardiopatie ischemică), hiperuricemie-gută, hiperglicemie-diabet zaharat, dislipidemie, litiază biliară, risc trombotic şi disfuncţie endotelială.

​​2. Obezitatea de tip ginoid

Acest tip de obezitate este în formă de pară şi este întâlnită mai ales în cazul femeilor, ţesutul adipos fiind localizat în special pe sâni, şolduri şi fese. În cazul pacienţilor cu obezitate de tip ginoid, complicaţiile mecanice includ varice hidrostatice şi artroze.

3. Obezitatea de tip mixt

Complicaţii asociate varicelor: Ce trebuie să ştii despre ulcerul varicos

Ulcerele desemnează nişte întrruperi ale stratului celular care formează anumite suprafeţe. Acestea pot apărea pe orice zonă a corpului, având diferite cauze. Ulcerele îşi fac apariţia în momentul în care pielea descompusă permite bacteriilor şi aerului să pătrundă în ţesutul de bază. Forma ulcerelor este de răni deschise sau cruste, zona înconjurătoare fiind umflată şi înroşită. Iată tot ce ai nevoie să ştii despre ulcerul varicos, o complicaţie ce poate surveni în urma varicelor:

Simptomele ulcerului varicos

Simptomele asociate unui ulcer varicos la picior sunt cauzate de sângele care nu mai circulă prin vene într-un mod corespunzător, condiţie numită insuficienţă venoasă. Aceste simptome includ următoarele:

Tratamentul varicelor: insuficienţa venoasă cronică

În cadrul insuficienţei venoase cronice, este afectată scurgerea normală a sângelui prin vene. Afecţiunea poate avea diferite cauze, principalele fiind varicele şi tromboza venoasă cronică.

Cauze

Cauzele pentru care poate sa apară insuficienţa venoasă cronică sunt multiple, iar, printre ele, se numără factorii genetici, ocupaţionali, de mediu, accidentele sau taumatismele. Alte cauze mai sunt modificările hormonale precum pubertatea, sarcina sau menopauza, sporturile care implică ridicarea de greutăţi sau lupte, obezitatea, fumatul, tusea cronică, expunerea la temperaturi ridicate. Însă, principalele cauze sunt constituite de varice şi de tromboza venoasă cronică. Este, aşadar, vitală prevenirea sau tratarea lor în vederea evitării apariţiei acestei afecţiuni periculoase.

Simptome

Avantajele tratamentului pentru varice prin metoda cu vapori de abur

Cercetările recente estimează faptul că mai mult de 50% dintre femeile şi bărbaţii cu vârste peste 30 de ani suferă de boala varicoasă sau de venectazii cunoscute şi sub numele de vene de tip pânză de păianjen. Studiile au arătat că femeile sunt de 4 ori mai afectate decât bărbaţii, iar condiţia varicoasă s-a dovedit a fi, în multe cazuri, o afecţiune ereditară. Tratamentele moderne pentru varice nu mai necesită internare în spital sau o recuperare dificilă. Printre acestea, se numără şi tratamentul varicelor cu aburi, o metodă inovatoare folosită în chirurgia vasculară.

Subscribe to tratament varice