ulcer varicos

Complicaţiile varicelor: boala venoasă lăsată netratată poate conduce la complicaţii grave la nivelul pielii

complicatiile varicelor picioare

Este deja un fapt ştiut că varicele lăsate netratate pentru perioade lungi de timp pot provoca diverse complicaţii, pe lângă un aspect inestetic. De aceea, este necesar ca pacienţii să înţeleagă gravitatea problemei şi să se adreseze cât de curând medicului.

Insuficienţa venoasă este una dintre complicaţiile varicelor şi, lăsată netratată pentru perioade lungi de timp, poate atrage după sine diverse complicaţii grave pentru pacienţi. Experţii vorbesc şi despre un reflux venos (tulburarea de funcţionare a valvelor care atrage după sine reîntoarcerea sângelui) asociat cu boala varicoasă – acesta poate conduce la intensificarea simptomelor precum durerile de la nivelul picioarelor şi umflarea acestora.

Refluxul venos este o reflecţie a presiunii venoase care creşte din cauza deteriorării progresive a valvelor din interiorul venelor. Vor avea loc modificări la nivelul pielii cum ar fi dermatita şi acestea pot provoca chiar celulită sau vor deveni evidente şi în partea de jos a piciorului, la nivelul gleznei.

Din păcate, în cele din urmă, pielea se poate chiar şi descompune – pot apărea ulceraţii – şi răni destul de grave care se vor vindeca cu o foarte mare greutate.

Dermatita de stază

Aceasta este o condiţie inflamatorie destul de frecventă a pielii care afectează membrele inferioare în cazul pacienţilor cu varice şi hipertensiune.

Varicele: Când este necesar controlul medical de urgență?

Fata complicatii varice

Dacă ți-ai analizat amănunțit picioarele, ai observat prezența acelor vinișoare ieșite ȋn relief din cauza inflamațiilor și ai concluzionat după ȋndelungi căutări pe Internet că ai varice, nu trebuie să disperi. Acestea sunt extrem de comune și o mulțime de persoane tinere sau mai ȋn vârstă le au deja.

Majoritatea cazurilor foarte ușoare nu vor pune nici un soi de problemă, eventual doar una de natură estetică. Pe e altă parte, se recomandă neapărat consultul medical de urgență ȋn cazuri mai complicate pe care le vom analiza mai jos.

Iată motivele cel mai des ȋntâlnite care ar trebui să te trimită urgent la medic ȋn cazul ȋn care ai varice.

Sângerările

Acesta este un motiv extrem de serios și subliniază faptul că presiunea sângelui din vene este mult mai mare decât este normal să fie. Sângerarea unei vene varicoase nu este un subiect de glumă și necesită vizita imediată la medic. Dacă se ȋntâmplă acest lucru, este indicată ridicarea piciorului mai sus de nivelul inimii, stând cu picioarele ridicate.

Va mai fi nevoie de multă presiune pe zona respectivă până când săngerarea se oprește. Este nevoie de o sesizare de urgență a medicului.

Tromboflebita

Această condiție de sănătate implică inflamarea venei și formarea unui cheag de sânge in interiorul venei. Pielea de deasupra acesteia se poate ȋnroși, iar vena se va simți dureroasă, tare și grea.

Complicaţii asociate varicelor: lipodermatoscleroza

Pentru o mare parte din populaţie, venele varicoase sunt doar o preocupare cosmetică, însă, în cazul altora, varicele pot provoca dureri asociate cu o stare de disconfort. Venele varicoase pot să semnaleze un risc major de probleme ale circulaţiei. Tratamentul acestora poate să implice măsuri de auto îngrijire la domiciliu sau chiar proceduri chirurgicale cu scopul eliminării sau închiderii venelor.

De multe ori, varicele pot duce şi la complicaţii mult mai grave cum ar fi afecţiunea numită lipodermatoscleroza. Iată câteva lucruri esenţiale legate de această complicaţie ce poate surveni în urma prezenţei varicelor:

Complicaţii asociate varicelor: Ce trebuie să ştii despre ulcerul varicos

Ulcerele desemnează nişte întrruperi ale stratului celular care formează anumite suprafeţe. Acestea pot apărea pe orice zonă a corpului, având diferite cauze. Ulcerele îşi fac apariţia în momentul în care pielea descompusă permite bacteriilor şi aerului să pătrundă în ţesutul de bază. Forma ulcerelor este de răni deschise sau cruste, zona înconjurătoare fiind umflată şi înroşită. Iată tot ce ai nevoie să ştii despre ulcerul varicos, o complicaţie ce poate surveni în urma varicelor:

Simptomele ulcerului varicos

Simptomele asociate unui ulcer varicos la picior sunt cauzate de sângele care nu mai circulă prin vene într-un mod corespunzător, condiţie numită insuficienţă venoasă. Aceste simptome includ următoarele:

Tratamentul varicelor: insuficienţa venoasă cronică

În cadrul insuficienţei venoase cronice, este afectată scurgerea normală a sângelui prin vene. Afecţiunea poate avea diferite cauze, principalele fiind varicele şi tromboza venoasă cronică.

Cauze

Cauzele pentru care poate sa apară insuficienţa venoasă cronică sunt multiple, iar, printre ele, se numără factorii genetici, ocupaţionali, de mediu, accidentele sau taumatismele. Alte cauze mai sunt modificările hormonale precum pubertatea, sarcina sau menopauza, sporturile care implică ridicarea de greutăţi sau lupte, obezitatea, fumatul, tusea cronică, expunerea la temperaturi ridicate. Însă, principalele cauze sunt constituite de varice şi de tromboza venoasă cronică. Este, aşadar, vitală prevenirea sau tratarea lor în vederea evitării apariţiei acestei afecţiuni periculoase.

Simptome

Subscribe to ulcer varicos