ulcer varicos

Complicaţii asociate varicelor: lipodermatoscleroza

Pentru o mare parte din populaţie, venele varicoase sunt doar o preocupare cosmetică, însă, în cazul altora, varicele pot provoca dureri asociate cu o stare de disconfort. Venele varicoase pot să semnaleze un risc major de probleme ale circulaţiei. Tratamentul acestora poate să implice măsuri de auto îngrijire la domiciliu sau chiar proceduri chirurgicale cu scopul eliminării sau închiderii venelor.

De multe ori, varicele pot duce şi la complicaţii mult mai grave cum ar fi afecţiunea numită lipodermatoscleroza. Iată câteva lucruri esenţiale legate de această complicaţie ce poate surveni în urma prezenţei varicelor:

Complicaţii asociate varicelor: Ce trebuie să ştii despre ulcerul varicos

Ulcerele desemnează nişte întrruperi ale stratului celular care formează anumite suprafeţe. Acestea pot apărea pe orice zonă a corpului, având diferite cauze. Ulcerele îşi fac apariţia în momentul în care pielea descompusă permite bacteriilor şi aerului să pătrundă în ţesutul de bază. Forma ulcerelor este de răni deschise sau cruste, zona înconjurătoare fiind umflată şi înroşită. Iată tot ce ai nevoie să ştii despre ulcerul varicos, o complicaţie ce poate surveni în urma varicelor:

Simptomele ulcerului varicos

Simptomele asociate unui ulcer varicos la picior sunt cauzate de sângele care nu mai circulă prin vene într-un mod corespunzător, condiţie numită insuficienţă venoasă. Aceste simptome includ următoarele:

Tratamentul varicelor: insuficienţa venoasă cronică

În cadrul insuficienţei venoase cronice, este afectată scurgerea normală a sângelui prin vene. Afecţiunea poate avea diferite cauze, principalele fiind varicele şi tromboza venoasă cronică.

Cauze

Cauzele pentru care poate sa apară insuficienţa venoasă cronică sunt multiple, iar, printre ele, se numără factorii genetici, ocupaţionali, de mediu, accidentele sau taumatismele. Alte cauze mai sunt modificările hormonale precum pubertatea, sarcina sau menopauza, sporturile care implică ridicarea de greutăţi sau lupte, obezitatea, fumatul, tusea cronică, expunerea la temperaturi ridicate. Însă, principalele cauze sunt constituite de varice şi de tromboza venoasă cronică. Este, aşadar, vitală prevenirea sau tratarea lor în vederea evitării apariţiei acestei afecţiuni periculoase.

Simptome

Subscribe to ulcer varicos