6 tipuri ale obezităţii şi modalităţile de combatere a acestora

tipuri obezitate si combarerea

Cercetătorii în domeniu au identificat 6 tipuri de obezitate care depind de diverşi factori specifici. Oamenii de ştiinţă ne oferă, de asemenea, şi soluţiile pentru combaterea fiecărui tip, în parte.

1. Obezitatea alimentară

Nu mai este o noutate faptul că supraalimentarea este cauza principală a obezităţii, la nivel mondial. În cazul în care grăsimea se acumulează mai ales în partea superioară a corpului, acest fapt subliniază faptul că se consumă prea mult zahăr şi cantităţi prea mari de alimente.

Poate părea că, deşi nu consumăm foarte multă mâncare, ne îngrăsăm sau se mai întâmplă ca alte persoane care consumă aceeaşi cantitate de mâncare să nu sufere de exces ponderal, însă, noi da. Cauza poate fi o calculare incorectă a cantităţii de mâncare pe care o consumăm.

Soluţia stă în urmarea a 3 reguli simple:

  • Se recomandă consumul a 500 ml de apă înainte de masă, acest lucru având ca efect un consum redus de alimente.
  • Este indicată evitarea consumului de zahăr şi a oricărui tip de dulciuri.
  • Se recomandă minim 30 de minute de exerciţii fizice, în fiecare zi.

 

2. Obezitatea stomacului nervos

Cauzele acumulării excesului ponderal în zona stomacului includ stresul, depresia sau starea prelungită de nelinişte. Persoanele care suferă de o astfel de obezitate, de regulă, consumă prea multe dulciuri pentru a se linişti. Eliminarea stresului şi a neliniştii ar putea conduce la o nevoie tot mai scăzută de a consuma dulciuri, astfel putând fi eliminat excesul ponderal.

3. Obezitatea cauzată de gluten

Obezitatea care are drept cauză glutenul este întâlnită mai ales în rândul femeilor, în special pe perioada adolescenţei, în timpul menopauzei sau de câte ori se manifestă în trup câte un dezechiliru hormonal. În astfel de cazuri, se recomandă efectuarea mişcării şi a exerciţiilor fizice şi evitarea fumatului şi a consumului de alcool. Este indicată evitarea sedentarismului şi practicarea exerciţiilor fizice cu greutăţi.

4. Obezitatea metabolică

În cazul dereglării metabolice, grăsimea se va acumula în zona abdomenului, iar respiraţia va deveni din ce în ce mai greoaie. În primul rând este esenţială întreruperea consumului de alcool. Paşii următori necesari sunt mişcarea fizică şi o dietă corespunzătoare în care să predomine mai multe produse de origine vegetală şi o cantitate redusă de produse de origine animală.

5. Obezitatea sanguină

Se consideră că obezitatea vaselor sanguine este o afecţiune care se moşteneşte pe cale genetică şi mai apare şi ca rezultat al unei proaste circulaţii a sângelui. Astfel de obezitate se întâlneşte mai mult pe perioada sarcinii şi printre persoanele care au picioarele umflate. Soluţia indicată, în cazul acestei afecţiuni, este practicarea exerciţiilor fizice, plimbările şi urcarea scărilor.

6. Obezitatea cauzată de sedentarism

Obezitatea cauzată de lipsa de activitate afectează părţile trupului care au fost foarte active la un moment dat. Aceasta este mai des întâlnită în cazul persoanelor care au obişnuit cândva să facă exerciţii fizice riguroase însă care, dintr-un motiv sau altul, au renunţat.

Dacă o persoană suferă de acest fel de obezitate, se recomandă evitarea alimentelor bogate în calorii pentru o perioadă mai lungă. Mai este indicată luarea meselor la timp şi evitarea perioadelor prea lungi de foame. Pentru a nu consuma cantităţi prea mari de mâncare seara, este indicat să se consume mese mai multe şi mai scăzute cantitativ, în fiecare zi. 

Cum apreciaţi conţinutul de pe această pagină: 
Medie: 5 (4 voturi)