Dulciurile de Paști alimenteazǎ criza obezitǎții

Confrom unor rapoarte recente, supermarketurile ar fi trebuit sǎ nu punǎ ȋn vȃnzare ouǎle de Paști și alte dulciuri tematice ȋncǎ din luna martie, sau chiar mai devreme, fiindcǎ se pare cǎ unul din patru cumpǎrǎtori mȃncase deja mǎcar o cutie de ciocolatǎ deși Paștile ar fi urmat doar ȋn luna aprilie, potrivit statisticilor din Marea Britanie.

Desigur, putem extrapola și bǎnui cǎ același lucru s-a ȋntȃmplat și ȋn țara noastrǎ, avȃnd ȋn vedere faptul cǎ deja ȋn luna martie, magazinele erau pline cu produse pentru Paști.

Statisticile nu sunt pozitive pentru sǎnǎtate

Potrivit unor statistici oficiale din Marea Britanie, 50% dintre cetățeni au cumpărat deja și au mâncat cel puțin un produs tematic de sǎrbǎtori cu ciocolată, iar 23% au mâncat deja cel puțin un ou de ciocolată de dimensiuni mari.

Pe de altǎ parte, peste trei sferturi din public consideră că supermarketurile vând cu prea mult prea mult timp ȋnainte produsele de patiserie de Paști, sugerează sondajul efectuat pentru 2.000 de adulți, potrivit publicației Telegraph.

Mai mult decȃt atȃt, se pare cǎ aproximativ 57% dintre părinți au afirmat că copilul lor a fost ispitit de produsele colorate tematice de Paști afișate lângă casele de marcat.

Doi din trei adulți din Marea Britanhie sunt supraponderali sau suferǎ de obezitate, iar aceste rate sunt printe cele mai mari din Europa de Vest. La fel, unul din trei copii este surpaponderal sau obez ȋn momentul ȋn care a terminat școala primarǎ.

Un ou mediu de ciocolatǎ pentru sǎrbǎtori conține aproximativ trei sferturi din necesarul de calorii zilnic care ar fi recomandat pentru o persoanǎ adultǎ, conform specialiștilor.

Potrivit experților, este clar cǎ la ocazii speciale cum ar fi Paștele, se vor consuma diverse produse care nu sunt neapǎrat indicate, cum ar fi produse de patiserie, dulciuri, carne grasǎ, sucuri carbogazoase și altele. Cu toate acestea, este clar că multe magazine și supermarketuri pun astfel de produse prea devreme ȋn vȃnzare, cu prea mult timp ȋnaintea sǎrbǎtorilor.

Astfel de tentații sunt inutile pentru cumparatori și pot face mult rǎu mai ales celor mici care sunt, de regulǎ, extrem de pofticioși.

Lupta contra obezitǎții necesitǎ sprijin

Experții recomandǎ supermarketurilor și magazinelor mai mici sǎ fie de ajutor ȋn lupta contra obezitǎții care a devenit deja e epidemie la nivel mondial. Strategiile de marketing ar avea nevoie de modificǎri pentru a promova mai mult sǎnǎtatea cumpǎrǎtorului. Cel mai rǎu lucru este acela cǎ obezitatea mai este asociatǎ și cu o mulțime de alte probleme de sǎnǎtate pe care le-am mai dezbǎtut ȋn articolele anterioare.

Comercializarea produselor tematice de sǎrbǎtori, de Paști sau chiar și pentru Crǎciun, cu mult timp ȋnaintea acestora este o strategie a industriei alimentare care nu neste altceva decȃt o tacticǎ de a ȋncuraja cumpǎrǎtorul sǎ facǎ alte alegeri nesǎnǎtoase. Spunem „alte alegeri” deoarece oricum magazinele sunt pline de produse care nu promoveazǎ un stil de viațǎ sǎnǎtos. Acest lucru este extrem de nociv, mai ales ȋn stadiul ȋn care omenirea se aflǎ azi – ȋn mijlocul unei imense epidemii de obezitate.

Vǎ sfǎtuim sǎ evitați consumul a prea multe astfel de produse, ȋnainte de Sǎrbǎtori și chiar și ȋn timpul lor. Paștile, Crǎciunul nu sunt neapǎrat ocazii de ȋndopare cu mȃncare – ele reprezintǎ mai mult un prilej pentru apropierea de cei dragi și mai multǎ bunǎtate oferitǎ celor din jur.

Sǎrbǎtori fericite!

 

Etichete

Contact

    Important

    *Informațiile prezentate pe pagină au caracter orientativ. Rezultatele intervențiilor variază de la o persoană la alta în funcție de sex, vârstă, condiția fizică etc. Veți primi o explicație detaliată, personalizată, privind beneficiile și riscurile intervenției în urma consultației cu Dr. Marius Fodor.