Obezitatea poate fi evitată prin exerciţiile fizice care implică ridicarea de greutăţi

Obezitatea reprezintă o problemă la nivel global care nu mai poate fi nicidecum trecută cu vederea. Un studiu recent a evidenţiat faptul că oamenii care ridică în mod regulat greutăți manifestă cu până la 30% mai puține riscuri de a deveni obezi decât cei care nu o fac. Iată ce trebuie să ştii despre acest subiect.

Potrivit unui nou studiu interesant privind exercițiile de rezistență și grăsimea corporală, s-a demonstrat faptul că ridicarea greutăților de câteva ori pe săptămână ne-ar putea ajuta să evităm obezitatea sau supraponderea.

Acesta arată că persoanele care efectuează în mod regulat exerciții de întărire a mușchilor, de orice fel, au aproximativ 20-30% mai puține riscuri de a deveni obezi în timp decât persoanele care nu o fac, indiferent dacă lucrează și aerob sau nu.

Publicaţia Irish Times subliniază faptul că antrenamentul cu greutăți ar putea fi mai important pentru controlul greutății decât s-ar putea aștepta mulți dintre noi, iar astfel de exerciţii se vor doveni extrem de benefice pe termen lung pentru sănătatea noastră.

Publicaţia mai sus menţionată vorbeşte despre faptul că Irlanda are unul dintre cele mai ridicate niveluri de obezitate din Europa, cu 60% dintre adulți și mai mult de unul din cinci copii și tineri care trăiesc cu supraponderalitate și obezitate.

A fost subliniat şi faptul că cel mai eficient mod de a face față obezității este probabil prevenirea acesteia, pe lângă abordările de tip chirurgical care sunt utile pentru persoanele care suferă deja de obezitate.

Exerciţiile cu ridicări de greutăţi pot preveni obezitatea

Exercițiile fizice regulate pot ajuta în această privință. Multe studii arată că persoanele care merg adesea pe jos, fac jogging, pedalează, înoată sau se antrenează în mod aerob tind să acumuleze mai puțină greutate cu vârsta decât persoanele sedentare și prezintă un risc mai mic de a deveni obeze.

Pe de altă parte, s-a știut mult mai puțin despre faptul dacă antrenamentul cu greutăți influențează, de asemenea, greutatea. Unele cercetări anterioare sugerează că antrenamentul de rezistență (ridicarea de greutăţi) îi ajută pe oameni să rețină masa musculară în timp ce aceştia încearcă să slăbească. Ceea ce nu a fost clar este dacă ridicarea de greutăţi poate preveni obezitatea sau supraponderea.

Așadar, pentru noul studiu care a fost publicat în iunie în PLOS Medicine, cercetătorii de la Universitatea de Stat din Iowa din Ames, Iowa și alte instituții, au decis să analizeze relația, dacă ea există, dintre greutăți și talie.

Experţii au analizat datele pentru aproape 12.000 de participanți, majoritatea de vârstă mijlocie. Niciunul dintre ei nu era obez, pe baza IMC-ului, când s-au alăturat pentru prima dată studiului Centrului de Aerobic.

Concluzii

Concluziile studiului au inclus faptul că ridicarea de greutăţi a redus substanțial riscul ca cineva să devină obez, prin orice măsură.

Bărbații și femeile care au raportat că își întăresc mușchii de câteva ori pe săptămână prin inteermediul ridicării de greutăţi, pentru un total săptămânal de una până la două ore, au manifestat cu aproximativ 20% mai puține riscuri de a deveni obezi de-a lungul anilor, pe baza IMC, și cu aproximativ 30% mai puţine riscuri pe baza circumferinței taliei sau a procentului de grăsime corporală.

Potrivit studiului, beneficiile au rămas aceleaşi când cercetătorii au controlat vârsta, sexul, fumatul, sănătatea generală și exercițiile aerobice ale persoanelor care au participat la studiu. Oamenii care s-au antrenat aerob și au ridicat greutăți au manifestat riscsuri mai mici pentru a dezvolta obezitate.

Cum apreciaţi conţinutul de pe această pagină: 
Medie: 5 (1 vote)